AI-POWERED SCHEDULING

Recruitment Campagne HKM Magazijninrichter

SOLLICITANTEN

43

KANDIDATEN

4 INGEVULDE VACATURES

Project omschrijving

Project omschrijving

Project omschrijving

HKM Magazijninrichter uit Brabant helpt bedrijven door heel Nederland met magazijninrichting. Van advies en ontwerp tot montage en onderhoud – ze denken mee over praktische oplossingen. Met meer dan 20 jaar ervaring en 3000m² voorraad bieden ze totaalservice waar snelheid en vakmanschap centraal staan.

Tijdlijn

Omdat de grootte van de campagne beperkt was, kon de campagne snel live. Binnen 2 weken tijd lanceerden we de eerste advertenties. Vanaf dat moment werkten we continu aan verbetering en aanscherping, zodat HKM als werkgever steeds zichtbaarder werd in de regio.

Achtergrond

HKM wilde hun team uitbreiden, maar vond maar geen geschikte mensen. De vacatures voor commercieel medewerkers binnendienst en een monteur bleven maandenlang openstaan. Een andere koers was nodig. We ontwikkelden een recruitmentcampagne die zich richtte op het neerzetten van HKM als aantrekkelijke werkgever in de technische sector. Door in te spelen op werknemerswaarden en praktisch vakmanschap trokken we kandidaten die passen bij de no-nonsense cultuur van HKM. Door kritisch te kijken naar de vacaturetekst en sollicitatieprocedure zaten er uiteindelijk kandidaten aan tafel die de verwachtingen overstegen.

Proces

Proces

Proces

Gewoon Goede Sollicitanten heeft een op maat gemaakte recruitmentcampagne ontwikkeld voor HKM Magazijninrichter. De campagne richtte zich op het aantrekken van talent voor diverse functies, waaronder een voorman montage en commercieel medewerker binnendienst. Hierbij werd de merkbekendheid van HKM Magazijninrichter versterkt en gericht personeel geworven.

Onderzoek & Planning

Werken in magazijninrichting – stellingen monteren, advies geven over opslagoplossingen – dat spreekt niet iedereen meteen aan. Toch is het werk afwisselend, hands-on en vol klantcontact. We lieten HKM-medewerkers zelf vertellen waarom ze met plezier naar hun werk gaan. In video's toonden we de werkplek, projecten en het team. Zo kregen kandidaten een realistisch beeld van wat HKM te bieden heeft. De strategie was gericht op twee groepen: technisch geschoolde monteurs en commercieel talent voor de binnendienst. Voor beide profielen kozen we passende kanalen en content.

Onderhoud & Optimalisatie

We lieten de campagne niet op z'n beloop. Wat werkte goed? Waar vielen mensen af? Door constant te monitoren en bij te sturen, zorgden we dat HKM in beeld bleef bij potentiële kandidaten.

Continu doorontwikkelen

Later in het jaar gebeurde er iets opvallends. Eén van de nieuwe medewerkers viel uit. Normaal gesproken zou HKM opnieuw moeten beginnen met werven. Maar omdat alle content al klaar stond en de Recruitment Machine draaide, konden we binnen een week de campagne weer aanzetten. Een week later zat HKM alweer met de eerste kandidaten aan tafel. Dat is de flexibiliteit die je krijgt als je systeem eenmaal staat.

Uitdagingen

De technische sector trekt veel werkgevers. Iedereen zoekt monteurs en technici. HKM wilde daarom niet alleen maar 'schreeuwen', maar onderscheidend zijn. We analyseerden wat HKM uniek maakt: jarenlange ervaring, praktische oplossingen, totaalservice. Vanuit die kracht bouwden we een campagne die opviel door authenticiteit, niet door volume.

Oplossing

Oplossing

Oplossing

De Recruitment Machine focust op competenties, waarbij kandidaten een vragenlijst doorlopen in plaats van een cv en motivatiebrief in te sturen. Zo testen we direct de vaardigheden die voor de functie relevant zijn.

'Candidate Journey'

Kandidaten voelen zich écht gezien doordat de vragenlijst hun unieke vaardigheden centraal stelt. Dit versterkt het gevoel dat er oprechte interesse is in wie zij zijn, wat het sollicitatieproces aangenamer maakt.

Onderscheidende Marketing

We versterken het werkgeversmerk door de inzet van creatieve marketing, zoals video's en reels. Deze visuals geven een kijkje achter de schermen en laten zien dat het bedrijf niet alleen claimt “het anders aan te pakken,” maar dit ook daadwerkelijk in praktijk brengt.

Objectieve eerste selectie

Hoewel de nadruk op competenties ligt, kunnen werkervaring en diploma’s subtiel worden meegenomen in de vragenlijst. Zo worden alle relevante kenmerken in de selectie geïntegreerd, zonder dat een klassiek cv nodig is.

  • Carroussel

    Netwerk Engineer

    Weather app image
  • Carroussel

    Sales Consultant

    Weather app image
  • Carroussel

    Netwerk Engineer

    Weather app image
  • Carroussel

    Sales Consultant

    Weather app image

Resultaten

Resultaten

Resultaten

Niet alle ervaringen kan je in data vatten, maar we doen ons best 🤓

Bereik en Sollicitanten

De campagne heeft meer dan een half miljoen impressies opgeleverd. In totaal hebben er 243 kandidaten gereageerd, verdeeld over verschillende functies.

Kandidaten op gesprek

Niet alle ervaringen kan je in data vatten, maar vrijwel alle kandidaten die bij Lannet IT op gesprek komen geven aan dat ze de video's hebben gezien.

Vacatures ingevuld

Op het moment van schrijven zijn rechtstreeks 6 nieuwe medewerkers aangenomen. Van een Sales Consultant tot Netwerk Engineer.